2012. november 26., hétfő

Egy kastélyra emlékeztető lakóház és a legszebb tűzfal



A posztban szereplő lakóház a gótikus várkastélyra emlékeztető külsejével keltette fel az érdeklődésem és az épületbe belépve sem csalódtam, érdekes építészeti megoldásokra bukkantam. 
Maga a lépcsőház még nem volt annyira izgalmas, de a belső udvarra kilépve már kiderült, hogy milyen szokatlan a ház felosztása. 

 Egy majdnem összeérő szárú U alakot követett a ház alaprajza, ami furcsán kettévágott hatást keltett. Ha pontosan szemben álltam, elég drámai látványt nyújtott az előbukkanó óriási tűzfal látványa, kicsit oldalt kinézve viszont már láthatóvá vált a széleket borító futónövényzet, amitől egyből barátságosabb és hangulatosabb lett az összkép.


Ha már itt voltam, felnéztem a felsőbb szintekre is, egy tetőfotó erejéig:


Olyan volt ez a hely, ahol a lakók jogosan érezhetik magukat elvarázsolt királynak vagy királynőnek.  Ti ismertek hasonló jellegű házakat a városban? Tetszik ha egy építész ennyire szabadjára engedi a fantáziáját vagy inkább maradnátok a realitások talaján?  Írjátok meg a véleményeteket kommentben itt vagy  a facebookon!

3 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon ismerős ez a ház, ill. a díszei :) Nem a Klauzál utcában van? De az bizti, hogy a VII. kerület, nem? :)Nagyon hangulatos képeket csináltál!

    VálaszTörlés
  2. Bizony hogy VII. kerület, Síp utca :) De találtam már hasonló jellegűt a Nemzeti Múzeum közelében is, jó lenne valamit kideríteni a történetükről...

    VálaszTörlés