2012. október 31., szerda

Design hét - Lotz Károly séta 1. rész

Nemrég a Design Hét szervezésében vettem részt a "Lotz Károly freskói pesti palotákban és közintézményekben" elnevezésű sétán. Mit mondhatnék, telitalálat volt, olyan épületekben jártam ahol előtte még soha és a séta elnevezéséhez híven ezek a helyek tényleg paloták voltak. Azért az nem semmi, hogy ilyen helyek vannak Budapesten és ilyen kevéssé ismertek. 
A túrát Bellák Gábor művészettörténész, a Nemzeti Galéria munkatársa tartotta, remélhetőleg fog még ilyet sokszor vállalni, mert nagyon profi és érdekes volt az idegenvezetés.
A séta első állomása  Károlyi család egykori lakhelye, ami ma a MÁV tulajdona, itt tartja próbáit a MÁV Szimfonikus Zenekar.
A falak, a kilincsek gazdagon díszítettek és egy feltűnő oroszlánfejes kandallóval is szembetalálkoztam az egyik teremben.






De ami a lényeg, amitől mindenkinek leesett az álla, az természetesen a Lotz freskó és környezete.





Az 1833-ban született Lotz Károly tanulmányait Bécsben végezte, ahogy akkoriban sokan mások. Művei számos helyen megtalálhatóak, például Parlament, Bazilika, MTA. Aktokat is festett, melyek modellje nevelt lánya volt és különböző mitológiai témákat örökített meg. Tájképfestészete is ismert. 
FOLYT. KÖV.

2 megjegyzés:

  1. Érdekes, hogy ott áll a belváros közepén, teljesen üresen egy ilyen ékszerdoboz, amiben ilyen kis kincsek találhatók. Nekem ez az épület tetszett legjobban a sétán! Nem csak a freskó miatt, hanem, mert a sok-sok helyiség között láttunk hatalmas báltermeket azokkal a bizonyos óriás csillárokkal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennél az épületnél volt az, hogy nem tudtam leszakadni a lépcső és freskó fotózásáról, úgyhogy a végén lehagyott a csoport, alig találtam meg őket :)

      Törlés