2012. március 23., péntek

Biztosítószékház, kávézó, iskola, vagyis a Balettintézet

Balettintézet

Tudtátok, hogy az Operával szemben található, sajnos már régóta lezárt Balettintézetet és az Iparművészeti Múzeumot egyaránt Lechner Ödön tervezte? 
A Balettintézet eredetileg a MÁV Nyugdíjintézet székháza volt és már annak idején is csodálatot váltott ki az emberekből, akkoriban épp divatjamúltnak számítottak a reneszánsz formák, mégis rajongtak érte a kortárs építészek. Lechner nem sokkal korábban járt Franciaországban és valószínűleg ez adta az inspirációt. A három szintes épületben luxuslakások, valamint a félköríves árkádok alatt és az épület meglehetősen nagy területén kávéház működött. Olyan hírességek üldögéltek az asztaloknál, mint például Szinyei Merse Pál festő, de sok művész és műkedvelő járt át ide az Operaházból is. Egyik palotából ki, másikba be, nem rossz.... A kávéház neve Reitter kávézó volt, de a köznyelv csak Drechsler palotaként emlegette az épületet, a kávézó vezetője, Drechsler Károly után. A későbbiekben étteremként, majd balett iskolaként és artista képzőként működött.

Balettintézet

3 megjegyzés:

  1. Mindennap ott járok, de nem tudtam, h mi az az épület, csak elmentem mellette. Hasznos volt e felvilágosítás, köszi:)
    Amúgy leszedtél egy postot? Nem volt egy felhős kép (ami nagyon király volt!)?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kis környék az tele jobbnál jobb témákkal, teszek majd még egy kört arrafelé :)
    Tényleg leszedtem egy képet, valahogy minőségileg nem tetszett annyira, de ezután a vélemény után azt hiszem újra felrakom :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem abszolút illik ide az a kép! Én is tettem fel közben 2 képet, ami az Operánál készült. Tényleg jó kis hely, várom a további olvasnivalókat!:)

    VálaszTörlés