2011. november 29., kedd

Párizsi-udvar


Az egyik kedvenc épületem a Párizsi-udvar, ahol mindig úgy érzem magam mintha egy óriási ékszerdobozban sétálnék.Az épületet 1909-ben kezdték el építeni Schmahl Henrik terve alapján és elkészülte után a Takarékpénztár székházaként funkcionált, illetve magánlakások voltak az emeleteken. Elképzelni sem tudom, milyen lehet egy ilyen gyönyörű épületben lakni...



 Az évek elmúltával a Takarékbank helyére az IBUSZ költözött, a passzázson üzletek nyíltak. Nem tudom ki hogy van vele, de én imádtam a Hologram boltot és a kirakatában lévő óriás pókot ábrázoló plakátot.


Jelenleg az üzletek üresen állnak a belső részben, teljesen kihalt és meglehetősen sötét az átjáró, nem is értem hogy lehet ilyen állapotban...Annak viszont nagyon örülök hogy nem zárták le és továbbra is meg lehet csodálni belülről is.

UPDATE: Sajnos ma szembesültem a ténnyel, hogy lezárták az udvart, már nem lehet bemenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése