2013. július 8., hétfő

Különleges helyen, a Kossuth téri építkezésen jártam



A Várkert Bazár után most egy újabb, hasonlóan különleges, felújítás alatt álló helyszínen jártam: a Kossuth téren.
Van abban valami egészen lenyűgöző, amikor egy olyan helyet fedezhetek fel, ami már soha többé nem lesz ugyanaz. Önkéntelenül is eszembe jutnak a jövő városfotósai, akiknek ez már történelem lesz, olyan mint most nekünk a Fortepanos régi képek nézegetése. A változás lefotózásával egy kicsit talán én is részesévé válok ezeknek az eseményeknek és ez tök jó érzés.


Az új Kossuth tér tervei nagyon ígéretesek és már most ki merem jelenteni, hogy mindenki imádni fogja.
Először is, lesz egy látogatóközpont büfével és kiállítótérrel, és végre nem az utcán fognak kígyózni a sorok.



Kicsit féltem, nehogy itt is a mostanában olyan divatos csupa beton tervekkel szembesüljek, de szerencsére nem így lett. Lesz itt például szökőkútra hasonlító vizes rész. Ez konkrétan néhány centi vizet jelent, ami azon kívül hogy jól mutat, le is hűti majd a levegőt a maihoz hasonló nagy nyári melegben. Arról nem is beszélve, hogy az én és a többi fotós egyik kedvenc témája lesz a víz felszínén tükröződő Parlament.


Végre-végre az Országház és a Duna közötti részen lehet majd sétálni. A burkolat is izgalmas lesz. Aki az elejétől követi a blogom, még emlékezhet arra, milyen sokáig kerestem-fotóztam a fakockás projektben a régi, már csak kevés helyen fellelhető útburkolatokat. A Kossuth téri munkálatok közben találtak régi kockaköveket, ráadásul olyan mennyiségben, hogy ezeket fel is tudják majd használni. Így a megújított régi burkolaton sétálhatunk majd ezen a területen.




Szerepel a tervek között egy monitorhajó kihelyezése is, ami megint csak nagyszerű ötlet. És a blog profiljánál maradva elárulom, hogy újabb nagyszerű fotótéma is.






Belegondoltatok már, milyen lesz a város ha elkészül és megnyit a Várkert Bazár, a budai várnegyedben a volt Honvéd Főparancsnokság és a megújult Kossuth tér? Szerintem elképesztően jó hely lesz. Ugye ti is várjátok?

Köszönet Wachsler Tamásnak, a Steindl Imre Program vezetőjének a bejárásért és az élményért!

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a blog facebook oldalához ITT, ahol még több képet és tartalmat osztok meg. 

Ha még nem tetted, olvasd el el ezeket is:
Várkert bazár: 
http://checkmybudapest.blogspot.hu/2012/10/imadatom-targya-varkert-bazar.html

Honvéd Főparancsnokság: 
http://checkmybudapest.blogspot.hu/2013/02/haboru-es-beke-vagyis-romos-volt-honved.html



3 megjegyzés:

  1. Jó, hogy megírtátok Fővárosival a tudósítást. Ha már nem tudtam elmenni, legalább megtudtam egy csomó érdekes infót! :) Nagyon szépen sikerültek a képeid! :)

    VálaszTörlés
  2. Mi az a monitorhajó?

    VálaszTörlés